Floorball, Foci, Rock 'n' Roll...

A magyar floorball élet annak szereplői szemszögéből: beharangozók, kritikák, ötletek, javaslatok, értékelések.... nem mindig komoly formában, nem csak floorbalosoknak. Hogy népszerűbb és ismertebb legyen a lyukacsos labda!

Bemutató, Elérhetőség

Ha nem cseng ismerősen a sportág neve, akkor ide kattitva olvashatsz egy videókkal megtámogatott szemléletes bemutatót, ami után garantáltan megfertőződsz vele!

Cikkekkel kapcsolatos észrevételekkel a megfelelő szerzők az alábbi címen érhetőek el:

fordprefect[kukac]indamail.hu

anwar00[kukac]indamail.hu

bernard[kukac]indamail.hu

recipeferrum[kukac]indamail.hu

Az oldallal kapcsolatos átfogó ügyek esetében az alábbi címre küldjetek üzenetet:

floorballer[kukac]freemail.hu

MFSZ oldal

A Magyar Floorball Szakszövetség hivatalos oldala ezen a linken elérhető. Az oldalon a hivatalos hírek mellett a bajnoki statisztikák és tabellák is megtalálhatóak.

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1.forduló (1) alomcsapat (11) andrew.w.k (1) angyalka (1) ares (14) átigazolás (1) ausztria (1) az elnök emberei (1) backyard babies (1) bajnoki (1) bajnoksag (1) barca (1) bemutatás (1) bl (1) budapest (1) ch (1) csapatalapítók (5) csapatváltók (2) cseh (1) cseh open (1) dave (1) dfse (10) diamonds (3) dio (1) dióhéjban (61) dopping (1) dr. bubó (2) dropkick murphys (2) edzői szemmel (1) egyetemi vb 2008 (1) ek (3) építők (1) ez volt 2007/2008 (8) feljutók (1) férfi válogatott (4) finn (1) floorball (305) floorball0 (1) floorball bevezető (1) florball (1) foci (29) ftc (2) gigaberuházás (1) golfprojekt (1) harcosok (1) három dolog (1) helyszni beszámoló (1) hét meccse (36) hunfloorball (1) h blockx (1) ibk ch (5) ingatlanmutyi (1) ismertető (1) játékvezető (1) jégkorong (2) kaszinóváros (1) kecskemét (2) kelemen (1) klagenfurt (2) kommentriport (1) krokodil (7) kupa (1) lebukás (1) legendák (6) lengyelország (2) lengyel bajnokság (1) loki (2) lordi (1) lyukacsos kristálygömb (71) madrid (1) magyar kupa (22) manowar (1) meise (5) mfsz (1) minden hétre egy szabály (6) miskolc (2) mourinho (1) múlt jelen jövő (2) nádor (2) nb1 (1) neumann (2) nfse (1) noi (87) női (66) női válogatott (10) november kupa (7) ob1 (151) ob1b (10) ob1torpedo (1) ob2 (88) ob3 (6) oldalszemle (4) olimpia (8) osztályozó (6) ősz izéi (6) ősz tavasz (3) paks (1) páty (1) phoenix (3) pierluigi collina kupa (5) portré (4) radio v2 (3) rebel svenson (1) régi idők (2) rendszer (1) rft (1) rock (23) ronaldo (1) rorschach (1) rudas (1) sári (3) selejtező (1) sérülés (1) siroki brijeg (2) soha nem felejtjük (1) spanyol (2) sportfoto (9) svéd (3) svédország (2) szavazás (1) szlovákia (2) szolgálati közlemény (4) szolnok (7) szöv.kap. (8) szpk (11) talmácsi (1) thunder (1) triton (3) u19 vb selejtező (5) újratöltve (1) vb 2008 (6) veszprém (2) veszprém open (1) világbajnokság (9) visszaszámlálás (32) vitafórum (2) w.a.s.p (1) ws (3) x3m toto (4) Címkefelhő

Linkblog

"A kekeckedő", avagy interjú Füzi Gáborral

2010.11.19. 11:00 Anwar_

Füzi Gábor az OB1-es csapatból való visszavonulása után sem tűnt el a floorball életből, sőt: az indexes fórumélet meghatározó alakja maradt. Véleményét soha nem rejti véka alá, most teret adunk neki, hogy strukturált formában is közreadhassa mindezt. Tovább után sportágunk egyetlen olimpiai résztvevője következik!  

Első és valószínűleg mindenkit érdeklő kérdésünk: Mit csinál Füzi Gábor? 

Az ismerőseimet kérdezve azt a választ kapná az érdeklődő, hogy Füfke 11-ig alszik, nem csinál semmit, és ezzel az életvitellel mégis eljut az olimpiára. :). Füzisre fordítva ez annyit jelent, hogy egészséges 8 órát alszom, csak nem mindegy mikor fekszem le, egyszóval irigykednek, mivel azon kevés szerencsés közé tartozom, aki azt csinálja, ami egyben a hobbija is, azaz szervezem ezt, azt, amazt! Már a főiskolai tanulmányaim utolsó évében gondoskodtam a jövőmről, hiszen mindössze 23 évesen kezembe kaptam Komárom város legnagyobb sportegyesületének irányítását 5 szakosztállyal és egy hatalmas létesítménykomplexummal. Sportszervezői státuszban helyezkedtem el, ami kb. olyan mintha (fő)titkár lennék. Tulajdonképpen én intézek mindent, s az elnök csak nyilatkozik, néha aláír és képviseli az egyesületet. Ezt a sokrétű feladatot idestova 8. éve csinálom, már-már zsigerből, DE koránt sem sikeresen! Mit értek ez alatt? Sajnos a főbb kérdésekben döntési jogköröm nincs, így hiába van hatalmas tapasztalat a hátam mögött, nem mindig az van, amit az egyesületi élet, anyagi helyzet...stb. megkíván. Ha szerencsém van, akkor egy kicsit irányítani tudom a dolgok menetét, de legtöbbször csak végrehajtó szerepem van. Így aztán természetesen engem szapulnak, ha csúsznak a beszerzések, vagy akadoznak a kifizetések. Apró-cseprő sikereket azért elkönyvelhettem az elmúlt időszakban, pl. ilyen volt az „Illés szemlélet” átültetése ebbe az egyesületbe is. Laci régi vágya volt Komárom felnőtt labdarúgó csapatának irányítása, nekem meg régi vágyam volt a rend és a fegyelem ezen szakosztálynál. Ez, ha nem is egy-kettőre, de most megvalósulni látszik…Visszakanyarodván a kérdésre, kötetlen munkaidőben dolgozom a Komárom Városi Sportegyesületnél, mint sportszervező, ezen kívül sport- illetve egyéb rendezvényeket szervezek cégemmel és a Komáromi Sporthagyományokat Őrző Kerekasztallal. Bónuszként, hogy még véletlenül se unatkozzak, a napokban elvállaltam egy igényes zenét játszó zenekar menedzselését.  

Tényleg teljes a kivonulásod a floorballból és csak az indexen „garázdálkodsz”? 

Teljes kivonulásnak nem nevezném, remélem még nem temetett el senki. Csupán az OB.I. magasztos légkörét hagytam ott. Az SZPK-Nokia OB.II-es csapatában azért még vitézkedem több-kevesebb sikerrel. Majd meglátjuk mi sül ki belőle. Nem lenne rossz egy harmadosztályú érem, netán aranyérem. :) 

Nem hiányzik a játék? 

Bevallom, nem. Már több embernek is mondtam első bajnoki után, hogy ahhoz képest, hogy 9 hónapja nem fogtam ütőt (na jó 2-3 edzésre lementem), egyáltalán nem éreztem azt, hogy ez most jólesne. Többeknek értetlenkedve meséltem, hogy nem ismerek magamra, mintha elvágtak volna valamit bennem. A floorball játék imádatból, ha nem is utálat, de totális közömbösség lett. A gólok korábban sem éltettek, mert azt a legkönnyebb ütni, de amit régen élveztem, az, hogy a legváratlanabb szituációkban adjak egy forintos asszisztot már az sem lelkesít. Nem tudom mi lesz így a jövőben…Az az időszak, amikor 100%-on pörögtem még edzésen is, szerintem már sose jön el.  

Nyáron több csapat is megkeresett. Nem gondolkodtál el? 

Minden ember elgondolkodik mindenen, így én is elgondolkodtam. Az elvek győztek! SZPK vagy semmi! Ehhez most is kötöm magam, ha ezt megszegtem volna az egész 10 éves floorball pályafutásom, valamint az állandóan csépelt „klubhűség” dumám vált volna hiteltelenné. Anno a fociban is a KFC születésétől a bukásáig ennél az egyesületnél játszottam. Megtiszteltető, hogy gondoltak rám, ugyan 3 osztályból is megkerestek, de végül maradtam a Dödöllénél, csak épp átmentem a B csapatba. 

Nem számítasz öreg játékosnak, te mégis a visszavonulás mellett döntöttél. Kifejtenéd, hogy jutottál erre a döntésre? 

Amivel sokan piszkáltak, hogy sosem fog eljönni, az most folyamatosan előtérbe helyeződik és ez pedig nem más, mint a megkomolyodás! No, nem a fórumon, ááá ott kell a kis feszkó és az őrület, hanem az élet más területén, mint pl. család már időszerű. Közel 1,5 éve együtt élem mindennapjaim párommal, Ritával, aki volt olyan jó hozzám, hogy idejött Ceglédről és elvisel minden nyűgömmel, bajommal együtt, ezért érthető, hogy több időt fordítok rá (bár ő ezt még mindig kevesli). A tavalyi összeköltözéssel az egymás iránti felelősségtudat is megnőtt, s a következő lépcsőfokok mind arra késztetnek (esküvő, nászút, gyerek/ek..stb.), hogy már nem a sportolás és azon belül a floorball az első. Ez volt a legelső szempont, ami hozta magával a többit, mint pl. 10 év alatt meguntam, hogy hetente szelem át az országot egy-egy meccsért vagy, hogy újabb alapozásba belekezdjek. Egy idő után éreztem, hogy nem kívánom ezt az egészet. A bajnoki cím még hiányzott a gyűjteményemből, így odáig nem volt gond, de utána, már az EC-n is látszott, hogy itt a vége, már nem tudok újabb célért felpörögni. 

A fórumon rendszeresen közzé teszed véleményedet, meglátásaidat. Azt is tudjuk, felajánlottad már szolgálataidat a magyar floorball magasztos ügye érdekében. Szerinted mikor jön el a te időd? Vállalnál pozíciót (akár a szövetségben) most is? 

Feszegessük ezt így közgyűlés előtt? Azt szokták mondani, hogy „amelyik kutya ugat, az nem harap”. Attól, hogy a fórumon „ugatom” a véleményemet és a tényeket, még nem jelenti azt, hogy én lennék az egyes számú közellensége a magyar floorballnak. Pont ellenkezőleg. A hibákra hívom fel a figyelmet, mert a 8 éves sportvezetői tapasztalatom ezt diktálja. Ja, hogy lehetne ezt néha kulturáltabb formában is? Őszintén, minek van hírértéke a mai világban?…a szolid hozzászólásnak vagy az égbekiáltó figyelmeztetésnek? Mindkettő elsiklik, és csak legyintenek rá, de utóbbinak legalább van egy kis visszhangja. Az életet folyamatosan nyílt kártyákkal játszom, hisz aki sumákol, az előbb-utóbb úgyis lebukik. Az én lapjaim eleve ki vannak terítve, tehát nincs mit takargatnom. Amikor vállalni akartam pozíciót azt mindig időben jeleztem és megfelelő körülmények közepette kommunikáltam. Ilyen volt az, amikor Illés Laci mellé U19-es kapitánysegédnek, a szövetség főtitkárának, most játékvezetőnek jelentkeztem vagy amikor MK kupadöntő rendezésekért pályáztunk. Mindig tájékoztattam mindenkit arról, hogy milyen irányú lépéseket tervezek, mert a legfontosabb a kommunikáció! Sajnos ez a másik oldalon abszolúte nincs így, hiszen pl. hiába volt elsöprően jobb a főtitkári pályázatom, mégis az érdekek győztek. De azért voltak sikerek így is, mint pl. az, hogy részese lehettem a mai magyar válogatott magjának összegyűjtésében (U19 szövetségi edzőként). Hogy érthetőbb legyen, akkor nem álltunk ilyen fényesen utánpótlásképzésben és fémdetektorral kellett felkutatni olyan embereket, akik egy kicsit is értenek a floorballhoz, mert nem volt még 10 válogatott szintű utánpótlás játékos sem, sőt valakit mi tanítottunk meg szó szerint a játék alapjaira. Ezt ma már sokan elfelejtik. Meg aztán az is fekete pontként szerepel az elnökség üzenőfüzetében, hogy az általam szervezett szlovákiai MK döntő szervezését az egyetlen egy pályázat (enyém) ellenére csak nagy duzzogva, a szóbeli szerződést egyoldalúan módosítva adta nekem, ami utólag halkan megjegyezve nagy bukta volt, de nem is azért csináltam, hanem próbáltam akkor is egy kicsit tenni a magyar floorballért. Mi lett volna az egyetlen egy feltételem a szerződésben? Csupán annyi, hogy 10 évre opciós jogot kapjak az MK szervezésre, azaz kérdezzenek meg, hogy akarod-e az adott évben megszervezni. Ugye ez ki lett „húzva” belőle, így az idei történéseket ismerve a Gála is haldoklik, pedig pont ennek a védelmére írtam bele. Véleményem szerint a Gálát mindaddig együtt kellett/kellene futtatni az MK döntővel (kiegészítve az MK döntő utáni gálaesttel, ahol az adott győztes sztárolása mellett az év/szezon díjazottjait is ünnepelnénk egy buli keretében), amíg a sportágunk nem éri el azt a szintet (rend, szponzor, média), hogy egy MK döntő önálló életet éljen. Mikor jön el az én időm? A játékvezetésben most pl. eljött. A játékot, ahogy írtam nem, de a játékvezetést speciel nagyon élvezem. Többen azt mondták, mert így középpontban tudsz maradni! Erre én kapásból rávágtam Siklósi Evelin mondatát (első OB.I-es játékvezetésem után): „Ilyen érzelemmentes bíráskodással már nagyon rég találkoztam” Ez egyben megadja a választ is arra, hogy nem szerepelni kívánok a meccseken. Akkor miért is kezdtem játékot vezetni? Ezt is leírtam már, 2011-ben esküvő és 25 napos USA nászút van tervben, így e kettő eseménynek a költségvetését ki sem merem mondani, de az összeget egy biztos bevétel kivételével (menyasszonytánc) elő kell teremteni. Ehhez járul hozzá minden nekem szánt mérkőzés. 1 meccs = 1 fő 1/3-ad vacsorája. :) Mivel mindent lehet, csak akarni kell!, ezért az álmaimból sem adok, így játékvezetőként is próbálom gyarapítani a költségvetést. E mellett természetesen, mint írtam, kifejezetten élvezem, sőt ha a Játékvezetői Kamara elég mérkőzéssel jutalmaz meg, akkor ez a játékvezetői karrier tovább is tarthat, mint 1-2 év. Kettőn áll a vásár! A másik kérdés jelen állás szerint nem aktuális, mert van elég ember mindenhol, ahol nem volt (játékvezetés) oda bejelentkeztem. Csak itt az a kérdés szak(!)ember kell-e valahova? 

Vonakodtunk feltenni neked a következő kérdést, de egyszer élünk. Szerinted jó úton jár a magyar floorball? 

Lőjem el a puccskísérlet puskaporait? Na jó, csak egy kicsit. Két évvel ezelőtti kérdésre azt válaszoltam, hogy hagyjuk őket nyugodtan dolgozni, most viszont már a válaszom az, hogy szépen kérjük meg őket együtt, közösen, hogy dolgozzanak! Aki nem veszi észre a stagnálást az vagy elfogult a jelenlegi vezetéssel szemben vagy sumákol az érdeke mentén. Kivétel nélkül hasonló véleményeket kapok a sportág működéséről, csak valaki nyíltan vállalja is a véleményét, másvalaki pedig homokba dugja a fejét. Utóbbi azért nem jó, mert nem vezet semmi jóra, aki meg nyíltan felvállalja nemtetszését az meg megvan jelölve egy naaagy fekete ponttal. Sajnos nincs tettre kész ember a szövetségben, aki kezébe venné az irányítást és mindent a helyes mederbe terelne. És most tényleg finom voltam. 

Min próbálnál meg változtatni, hol látod a fő hibát (hibákat)? 

Agyoncsépelt dolog ez is. Folyamatos információáramlás és észszerű reformok kellenek az egyesületek bevonásával! Ha mindig mindenki tájékoztatva lenne mindenről, akkor a támadási felület is kevesebb lenne, így viszont fatális hibák is becsúszhatnak. Ha drasztikus változtatások kellenek valamiben, akkor véleményem szerint az egyesületek partnerségével együtt könnyebb véghezvinni ezeket a dolgokat. Ne feledjük el, hogy a szövetség van az egyesületekért és nem fordítva! Ez sajnos most nem látszódik! E mellett menedzsertípusú működtetést képzelek el. Manapság minden a pénzről szól. Most még összetehetjük a kezünket, hogy vannak olyan lelkes emberek, akik szabadidejükben, hobbiként megszerveznek és levezényelnek egy-egy bajnokságot, diákolimpiát, de idővel ők is megcsömörlenek és abbahagyják. Ha most nem motiváljuk őket és nem mutatunk nekik alternatívákat, hamarabb elhagynak minket, mint gondolnák egyesek. És akkor ki fog itt dolgozni kérem szépen? A mostani fiatalság? Ugyan már. A stagnálás rosszabb mindennél, mert gyenge vezetésnél, ha nincs meg mihamarabb a felfelé vezető út, az egész egyszer csak összedől, mint egy kártyavár és akkor már menthetetlen lesz minden. Kár lenne, ha ez eljönne!  

Ejtsünk azért pár szót vidám témáról is, hisz immáron 4. alkalommal kerül megrendezésre a hazai floorball élet egyik kiemelkedő eseménye a Kelet-Nyugat-Budapest Floorball Gála 

Elvileg vidám téma lenne, de mégsem az, mert ez a rendezvény mára nem az lett, aminek indult és nem úgy álltak egyesek az ügy mellé, ahogyan azt a magyar floorball társadalom megkívánta. Sajnos. Ez a Gála két ember megfeszített küzdelme a sportág közösségének összekovácsolására, Veisz László támogató és Füzi Gábor szervező széllel szembeni küzdelme. Hogy miért mondom ezt? Elszomorító, hogy 3 sikeres rendezvény után sem kapott kiemelt helyet a versenynaptárban ez a rendezvény. Megrögzött véleményem, hogy ez a rendezvény lehetett volna a nagy csatabárdok elásója, sőt, kombinálva egyes programokkal (válogatott meccs, MK döntő, floorball csillagok gálaestje/díjkiosztója…stb.) igazi kuriózuma lett volna a sportágnak és más sportágak is irigykedve néztek volna ránk. Ez különböző ellenérdekek miatt nem valósult meg, melynek részleteibe nemigen mennék bele. Legyen elég az, hogy tudom, hogy jót akartam… 

Idén először került a palettára a Kelet- Nyugat 12 órás éjszakai floorball. Beszélnél kicsit erről az új elemről (külön szabályok erre az eseményre stb.)? 

Anno még a „naprakész” blogon volt egy kérdőív, aminek az egyik kérdése az volt, hogy hány napos legyen a Gála és hogy akar-e a jó nép bulizni este? Én mindkettőt szem előtt tartva beiktattam egy olyan rendezvényt, ami kétnapos, floorball és buli is egyben! Szabályok a floorball szabályai, csupán a játékvezetők száma csökken 2-ről 1-re. A játék a fair play szellemében valósulna meg, elméletileg kelet és nyugat közreműködésével. A jelentkezések függvényében osztjuk fel az órákat, hogy ki mikor játszik. A 990Ft-os nevezési díj tartalmazza a csarnok bérlését, korlátlan zsíros kenyeret és ásványvizet, játékvezetői díjat, valamint a büfében tartandó video disco megszervezésének költségeit is. Azt gondolom, hogy ezért a csekély részvételi díjért egy különleges floorball élményt és szolgáltatást kap a résztvevő. 

Nem tartasz attól, hogy a Gálára mindenki elkészül az erejével? 

Na, ettől nem tartok. Pl. a Dunaújváros csapatából 18-an neveztek a 12 órás éjszakai floorballra és már többen is jelezték közülük, hogyha úgy adódik a Gálán is szívesen pályára lépnek. Az ilyen mentalitással mi baj lehet? Szerintem a bajnokság irama nem olyan megterhelő, hogy egy preztízs értékű Gálára ne tudnának felpörögni. Az elmúlt 3 évben meghökkentően jó iramú mérkőzések voltak, s a többség élvezte a játékot, hogy idén ki milyen állapotban és területi csapategységgel érkezik, az a megbízott szövetségi kapitányok munkáján és az eredményeken mutatkozik majd meg. 

Az idei évben nem csak meghívottak szerepelnek, hanem jelentkezni is lehet. Hogy állnak a csapatlétszámok? Lehet még jelentkezni? 

Ha minden egyesület olyan pozitív lenne ez ügyben, mint az SZPK, Dunaújváros, Veszprém, Ajka…stb., akik időben, a dátumokat tartva éreztetik, hogy fontos nekik a rendezvény, akkor minden simán menne. De egyelőre ott tartunk, hogy a tényleges befizetők névsora koránt sem kielégítő. Sajnos nem jött be az az elképzelés, hogy kedvezményeket biztosítunk az időben történő befizetőknek, ezért az időpontot kitolva november 30-ig alapáron, 4900Ft részvételi díjért várjuk a jelentkezőket területtől függetlenül. Mivel a rendezvény költségvetésének kiadási oldala sem csekély, így a rendezvény főszponzorával arra az elhatározásra jutottunk, hogy november végéig kivárunk. Utána mérleget vonunk és döntünk a hogyan továbbról. 

Látjuk Füfkét is ütővel a kézben (hacsak egy gála erejéig)? 

Timbusz Zsolt Kelet szövetségi kapitánya nagyon el van keseredve. Ő úgymond floorballba visszatérőként, teljes szívvel és elánnal kezdett neki a munkának, de amikor egyes csapatoknál falakba ütközött, akkor ő is elbizonytalanodott, hogy van-e így értelme. Én azzal nyugtattam, hogy keressen olyan embereket, akik szívesen jönnek erre a rendezvényre és a sztárallürőkkel bíró játékosokat, pedig hagyja a csudába. Ígéretet tettem neki arra is, hogyha úgy alakul a Kelet csapatát „erősítve” én is beszállok. Végezetül, aki egy kicsit is magáénak érzi ezt a sportágat, ezt a rendezvényt, azt sok szeretettel várjuk december 4-én Komáromba, akár nézőként, akár játékosként, mert hely még akad a csapatokban és a lelátón is! gfuzi@freemail.hu

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://floorball.blog.hu/api/trackback/id/tr972458973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása