Floorball, Foci, Rock 'n' Roll...

A magyar floorball élet annak szereplői szemszögéből: beharangozók, kritikák, ötletek, javaslatok, értékelések.... nem mindig komoly formában, nem csak floorbalosoknak. Hogy népszerűbb és ismertebb legyen a lyukacsos labda!

Bemutató, Elérhetőség

Ha nem cseng ismerősen a sportág neve, akkor ide kattitva olvashatsz egy videókkal megtámogatott szemléletes bemutatót, ami után garantáltan megfertőződsz vele!

Cikkekkel kapcsolatos észrevételekkel a megfelelő szerzők az alábbi címen érhetőek el:

fordprefect[kukac]indamail.hu

anwar00[kukac]indamail.hu

bernard[kukac]indamail.hu

recipeferrum[kukac]indamail.hu

Az oldallal kapcsolatos átfogó ügyek esetében az alábbi címre küldjetek üzenetet:

floorballer[kukac]freemail.hu

MFSZ oldal

A Magyar Floorball Szakszövetség hivatalos oldala ezen a linken elérhető. Az oldalon a hivatalos hírek mellett a bajnoki statisztikák és tabellák is megtalálhatóak.

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1.forduló (1) alomcsapat (11) andrew.w.k (1) angyalka (1) ares (14) átigazolás (1) ausztria (1) az elnök emberei (1) backyard babies (1) bajnoki (1) bajnoksag (1) barca (1) bemutatás (1) bl (1) budapest (1) ch (1) csapatalapítók (5) csapatváltók (2) cseh (1) cseh open (1) dave (1) dfse (10) diamonds (3) dio (1) dióhéjban (61) dopping (1) dr. bubó (2) dropkick murphys (2) edzői szemmel (1) egyetemi vb 2008 (1) ek (3) építők (1) ez volt 2007/2008 (8) feljutók (1) férfi válogatott (4) finn (1) floorball (305) floorball0 (1) floorball bevezető (1) florball (1) foci (29) ftc (2) gigaberuházás (1) golfprojekt (1) harcosok (1) három dolog (1) helyszni beszámoló (1) hét meccse (36) hunfloorball (1) h blockx (1) ibk ch (5) ingatlanmutyi (1) ismertető (1) játékvezető (1) jégkorong (2) kaszinóváros (1) kecskemét (2) kelemen (1) klagenfurt (2) kommentriport (1) krokodil (7) kupa (1) lebukás (1) legendák (6) lengyelország (2) lengyel bajnokság (1) loki (2) lordi (1) lyukacsos kristálygömb (71) madrid (1) magyar kupa (22) manowar (1) meise (5) mfsz (1) minden hétre egy szabály (6) miskolc (2) mourinho (1) múlt jelen jövő (2) nádor (2) nb1 (1) neumann (2) nfse (1) noi (87) női (66) női válogatott (10) november kupa (7) ob1 (151) ob1b (10) ob1torpedo (1) ob2 (88) ob3 (6) oldalszemle (4) olimpia (8) osztályozó (6) ősz izéi (6) ősz tavasz (3) paks (1) páty (1) phoenix (3) pierluigi collina kupa (5) portré (4) radio v2 (3) rebel svenson (1) régi idők (2) rendszer (1) rft (1) rock (23) ronaldo (1) rorschach (1) rudas (1) sári (3) selejtező (1) sérülés (1) siroki brijeg (2) soha nem felejtjük (1) spanyol (2) sportfoto (9) svéd (3) svédország (2) szavazás (1) szlovákia (2) szolgálati közlemény (4) szolnok (7) szöv.kap. (8) szpk (11) talmácsi (1) thunder (1) triton (3) u19 vb selejtező (5) újratöltve (1) vb 2008 (6) veszprém (2) veszprém open (1) világbajnokság (9) visszaszámlálás (32) vitafórum (2) w.a.s.p (1) ws (3) x3m toto (4) Címkefelhő

Linkblog

Az alapító: Dave post-blog élete

2010.11.26. 16:11 Anwar_

Miközben ismét próbálunk életet lehelni a blog hasábjaiba, természetesen adódott a gondolat, hogy meginterjúvoljuk az alapítót, Jesch Dave-t is. Következzenek tehát az ő post-blog életének vázlata:  

Nem nagyon tudunk rólad mostanság. Mivel töltöd idődet? 

Ha tömören akarok fogalmazni, akkor azt mondanám, hogy 2010 életem eddigi legjobb éve, és mondjuk 2009 augusztusa óta gyökeres fordulatot vett az életem. Az USA megváltoztatja az embert, rengeteg élményt adott az a félév, és elsősorban emberileg, életszemléletben nagyon sok pluszt. Ezt akaratlanul is észreveszem a mindennapjaimban. Egy határozott elképzeléssel jöttem haza, ami nem konkrét pontokból, inkább megérzésekből, és vágyakból állt, de mégis volt pár irányjelző pózna legalább a pusztában. Az elmúlt 11 hónap ezen póznák célbavételéről, és egymás után való eléréséről szólt.

Kevesebbet foglalkozom a floorballal, noha teljes erőbedobással tértem vissza a csapatomba, de a Neumann-on kívül – fújás, blog, meccsnézés – már nem érdekel a dolog, és nem is fér bele az időmbe. A BME-n vagyok doktorandusz az Áramlástan Tanszéken, és feltett szándékom, hogy 3 év alatt be is fejezem ezt. Ez most már nem könnyed alibi, hanem ténylegesen napi sok óra, teljes embert kívánó elfoglaltság, amin az egész jövő múlik. Emellett külföldi terveimet egyengettem, de erről később, valamint van egy csodálatos barátnőm, aki hasonló karriert építget, így minimális szabad időnket igyekszünk szinkronba hozni, emellett pedig próbálok továbbra is hasznos tagja lenni a csapatomnak.   

Ha igazak a hírek, ismét ösztöndíjra pályázol. Ezúttal merre visz az utad? 

Így van. Egy amerikai magyar professzor alapítványának hála jövő augusztustól 1 éven át barátnőm az Organosillicon Research Center, jómagam pedig az Engine Research Center alkalmazottja leszek a University of Wisconsin-Madison kötelékében Madison városában, Wisconsin államban. Ez olyan 200km nyugatra Chicagotól a Nagy-Tavak vidékén. Arizona egy kaland volt, egy nagy pihenés, feltöltődés, nyaralás cserediákként. Ez viszont most életünk lehetősége, és óriási esély. Szinte nem hiszem el még most sem, hogy biztos, minden nap eszembe jut, és minden nap elámulok. Most érnek révbe a középiskolás álmok: Vele, Oda, Így!:)  

Beszéljünk kicsit a floorballról. A Neumann idén a második vonalban szerepel.

Átalakult a csapat, az eddigi teljesítmény alapján esélyesnek mondható a csapat az ob1-be kerülésre. Hogy éltétek meg a kiesést, hogy látjátok a jelenlegi helyzeteteket? 

Dunaújvárosban elmondhatatlan tragédiaként éltem meg, és értetlen dühöt éreztem. Ugyanakkor már ott is kalapot emeltem a Dunaújváros vasakarata és fanatizmusa előtt, ami miatt maximálisan megérdemelték az esélyt. Utána abba akartam hagyni, aztán nem akartam vele foglalkozni. Ezt sokan így élték meg a csapatból. Államvizsga és foci VB lévén nem is igazán floorballoztam. Majd a keret felduzzasztása után már alig vártam az edzőtábort, amit hiányzás nélkül, 110%-on nyomtam végig. Az első meccs mégis nagy csalódás volt, és a magánéleti dolgok, valamint az USA pályázat lebonyolítása és bizonytalansága alaposan rá is nyomták bélyegüket a teljesítményemre. Volt egy hullámvölgy, amikor gondolkodtam a kiszálláson, de egyszerűen nem akartam így befejezni, ennyi remek élmény után! Most valami megmozdult, az elmúlt két meccs nagyon jól sikerült, és csak a feljutás és az arany lebeg a szemünk előtt. Nehéz a helyzet, mert teljesen átalakult a csapat, az ős Neumann-t jelenleg csak Yosef képviseli, de az OB1-es Neumannból is mindösszesen Kiss, Odor, Szigetvári és jómagam vagyunk már csak jelen. Sok a tehetséges új arc, és meg kell birkózni az ezzel együtt járó nehézségekkel, de talán most megindult valami. Hiszünk a feljutásban maximálisan. Egy arany és a visszajutás szép befejezés lenne nekem is.  

Mi Jesch Dave szerepe a mai Neumannban?

Mint mindig: 2 méteren belülről beverni, az ütőt maguktól megtaláló kipattanókat értékesíteni, és felíveléseket levegőből eltalálni.:) Komolyabban: rutinos és mindig lelkes játékosként a fiataloknak talán jó példát mutatni, hasznos tanácsokat adni, és a nehéz pillanatokban a nagy akarattal segíteni a csapatot.  

Te alkottad meg a blogot, meghatároztál egy színvonalat, ami mindenképpen magasnak mondható. Az első korszakot szinte egyedül csináltad végig, a másodikban már egy kisebb szerkesztőség csinálta a munkát a vezetéseddel. Amióta végleg kiszálltál (sajnos ki kell mondjuk) haldoklik a blog. Hiába mennek ki az interjúk, sajnos válaszra sem méltatnak minket. Mi a véleményed a blog jelenlegi helyzetéről? 

Én reméltem lesz folytatás, de sajnos pár dolog rányomta bélyegét a dologra: először is a regisztrálós kommentelés. Sajnos a magyar ember annyira lusta, hogy az a két kattintás már nem ér annyit, hogy hozzá is szóljon, így a statisztika meredező oszlopain kívül nincs visszajelzés a szerzőnek, na meg nem is pörög a kommentelés, ami egész lelombozó. Régen ez teljesen más volt, lapozzatok csak vissza! Aztán a lebukás, új szerzők, stb. sem tett jót a köz hozzáállásának, valahogy már nem ugyanaz a dolog sokaknak. Végül pedig: lehetetlen az eredeti szintet tartani, pontosabban jelleget. Nem lehet ennyi mindent figyelemmel kísérni, ráadásul a csapatok honlapjai, a floorball társadalom nem is partner ebben. A meccskrónikák alig frissülnek, vesztes meccsekről nem is írnak sok honlapon, vagy csak két sort, győztesről elszállt dicshimnuszok születnek, teljesen lehetetlen a tájékozódás, és akkor még ilyeneket, hogy gólszerzők, uram bocsánat kiállítások meg sem említettünk. Én a kiszálláskor is a sok riportos, érdekességekre rámutató, résztvevőket megszólaltató írásokban láttam a jövőt, mert az mindig tud újat mutatni, de ez nem megy a válaszolások nélkül. Bernard kolléga Facebook-os ötlete remek, remélem kitart a lelkesedés, és lesz elég ötlet, mert alapjában véve ez egy jó dolog még mindig.  

Szerinted van összefüggés a te távozásod és a floorballos társadalom blog felé mutatott közönye között? 

Nem hinném. Már onnantól is más lett a dolog, hogy tudták ki írja. Én mindig mondtam, hogy a dolog halála lesz, ha nem lesz anonim a szerző, de hát ezt soha nem hitte el nekem szinte senki…  

Sok minden történik mostanában  szeretett sportunk körül, gondolom erről megvan a véleményed, ahogy mindenkinek. Gondoltál rá, hogy ismét billentyűzetet ragadj, hogy megoszd gondolataid a világgal? 

Nem. Sokszor megtettem. Van, amit meg is változtattam, van amiben volt értelme megszólalni, de újabban nem látom, hogy bármi is változtatna bármin. Önfejűek és makacsok vagyunk, és a sport öregedésével egyre több olyan élmény is van, hogy „bezzeg te 1992-ben egyszer azt mondtad, hogy…”. A résztvevők 98%-a skatulyákban gondolkozik, és megmerevedett álláspontokat képvisel. Így nem lehet semmin változtatni. A legmurisabb, hogy sokan azt hiszik, hogy 5-10 éve jobb volt, és most minden rosszabb. Ezen mindig jót mosolygok, mert azért játszottam én az ország kb. 10.-ként létrejövő csapatában is…:)  

Összefoglalva: nem. Már csak ismételném magam, és már nem is látok bele a dolgokba annyira, amennyire régen.  

Nem hiányzik az írás?

Néha eszembe jut, hogy ez a poén de jó lenne a blogba, vagy hogy micsoda meccskrónikát lehetne rittyenteni ebből a találkozóból, de ennyi és nem több. Már nem lenne a szívügyem. Ez is az abbahagyás mellett szólt az időhiány miatt. Egy idő után elvártátok a cikkeket és a rendszeres poénokat, 2 nap alatt megjelenő írásokat, még cikkeket is rendeltek mailekben. Egyszerűen főállású munkának tekintették ezt sokan, pedig ez csak egy hobby volt. Ez zavart is, és nem is fért már bele az életembe. Büszke vagyok arra, amit alkottam, és jól is éreztem magam közben, de kiszállni is tudni kell.  

Írni szeretek, de ezt meg lehet tenni a blogon kívül is. Az Arizóna utibeszámolót imádtam, és bizonyára Wisconsin-ból is jelentkezem majd, mert sokkal jobb ez a forma, mint mindenkinek e-mailben reagálni.:) A csapatnak is elkezdtem egy blogot, de ahogy felgyorsultak a dolgok az életemben, arra sem maradt idő sajnos, pedig nagyon jól indult és nagyon élveztem az edzőtábor alatt.  

Esetleg egy ismételt visszatérés? 

Maximium pár riportötlethez írok kérdéseket, más biztos nem. Túlságosan kiestem már a ritmusból, és a követésből. Már nem ismerem a csapatok keretének komoly részét. Nem vagyok tisztában az új nevekkel és nem láttam egy csomó csapatot játszani. A levegőbe beszélni nincs értelme, mert a hitelesség pont azáltal teremtődött meg, hogy volt alapja annak, amit írtam. Ez pedig sok készülést, figyelést, információgyűjtést követelt meg. Ez már nem menne.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://floorball.blog.hu/api/trackback/id/tr562475050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dark_Lord #1 2010.11.28. 01:16:15

Sok sikert a továbbiakban is :)

floorballek 2010.11.28. 09:52:33

Sok sikert Dave a továbbiakban is!
süti beállítások módosítása